Konkurs na identyfikację wizualną Dworca Centralnego

PKP SA zaprasza do udziału w konkursie na identyfikację wizualną Dworca Centralnego. Przed designerami stoi zadanie zaprojektowania logo oraz materiałów promocyjnych jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli Warszawy.

Propozycje projektów można wysyłać mailem do 26 września 2013.

Jeden z fetyszy propagandy gierkowskiej dekady sukcesu, element popkultury stolicy i bohater masowej wyobraźni , uwieczniony  np. w  serialu „Czterdziestolatek” – Dworzec Centralny w Warszawie. Przez lata zaniedbywany, teraz powraca do dawnej świetności. Kolejna faza remontu, która się właśnie rozpoczyna, obejmie między innymi wymianę ruchomych schodów oraz uszczelnienie dylatacji.

Równocześnie z pracami remontowymi startuje konkurs na rozpoznawalną identyfikację wizualną Dworca Centralnego. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu graficznego linii komunikacji wizualnej Dworca, nawiązującej do jego charakteru: architektury, historii i miejsca w kulturze popularnej. Projekt ma na celu kreować wizerunek Dworca Centralnego jako miejsca przyjaznego pasażerom i mieszkańcom miasta, otwartego na inicjatywy kulturalne. Konkurs przeznaczony jest dla profesjonalnych designerów. Zadanie projektowe polega na przedstawieniu propozycji logo, plakatów oraz gadżetów promocyjnych.

Na zwycięzcę konkursu czeka nagroda 50 000 zł oraz kontrakt na półroczną współpracę.

Nadesłane propozycje oceniać będą przedstawiciele PKP oraz zaproszeni projektanci – eksperci, w składzie:


Zwycięskie projekty zostaną zaprezentowane zostaną 5 grudnia, podczas uroczystych, 38 urodzin Dworca.

Partnerem konkursu jest Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU).

Regulamin konkursu >>>

Data zakończenia: 26.09.2013

Nagroda: 50 000 zł oraz kontrakt na półroczną współpracę

Strona www konkursu: www